پيشگيري از سرطان سينه با خوردن ميوه

مجله شيرين

محل تبلیغ شما تهران گراف


پيشگيري از سرطان سينه با خوردن ميوه

ا موضوع: پزشکي,,
پيشگيري از سرطان سينه با خوردن ميوه

مجله شيرين : سرطان سينه در بين خانم ها خيلي شايع است و براي اينکه خانم ها از سرطان سينه پيشگيري کنند خوردن ميوه توصيه مي شود

***************************

خانم‌هایی که روزانه حداقل 5 وعده میوه و سبزی مصرف می‌کنند، کمتر در معرض سرطان سینه قرار دارند. به گفته محققان، احتمال ابتلا به سرطان سینه در زنانی که توصیه‌های تغذیه‌ای را سفت و سخت دنبال می‌کنند، 11 درصد کمتر از دیگران است.

جوانه‌های بروکلی و کلم بروکسل، هویج و فلفل‌های زرد همگی بیشترین تاثیر را در پیشگیری از سرطان سینه دارند؛ محققان دانشگاه هاروارد با بررسی رژیم غذایی 182 هزار زن، هر 4 سال یکبار به مدت 37 سال، و همینطور ثبت سن، وزن، استعمال سیگار و سابقه خانوادگی سرطان هر دو سال یکبار، احتمال بروز سرطان سینه را در زنانی که روزانه 5.5 وعده میوه و سبزی مصرف می‌کردند، با زنانی مقایسه کردند که کمتر از 2.5 وعده میوه و سبزی می‌خوردند.


در این مطالعه پژوهشگران هر 225 سبزی خام، 110 گرم سبزی پخته یا 85 گرم میوه خرد یا پخته شده را برابر با یک وعده سبزی و میوه مشخص کردند.

این محققان متوجه شدند خانم‌هایی که روزانه حداقل 5.5 وعده میوه و سبزی مصرف می‌کنند، 11 درصد کمتر از دیگران دچار سرطان سینه می‌شوند.


سبزی‌های نارنجی و زرد به خوبی سبزی‌های برگدار و چلیپایی مثل کلم و گل کلم بیش از بقیه گونه‌ها مفید هستند.

ضمن اینکه مصرف بیشتر میوه و سبزی با کاهش ریسک تومورهای کشنده ER منفی و HER2 رابطه مستقیم دارد.

بسیاری از زنان، مقل مردان و بچه‌ها، برای خوردن 5 وعده (400 گرم) سبزی و میوه که توسط سازمان جهانی بهداشت توصیه شده، مشکل دارند که شاید با شنیدن نتایج این مطالعه نظرشان عوض شود. . . .

پايان

ني ني سايت  ninisite.com



می پسندم نمی پسندم

تعداد بازديد : 190

تاریخ انتشار: ساعت:

برچسب ها : ,,,
نظر

مطالب مرتبط

بخش نظرات این مطلب


برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:




دوستان و همکاران

با مرجع گرافیک دوست شوید !

محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما تهران گراف قالب گراف
تمامی حقوق سایت و قالب برای((مجله شيرين)) محفوظ می‌باشد و هرگونه سؤاستفاده و کپی برداری پیگرد قانونی دارد | کپی رایت ۲۰۱۳
طراحی و سئو: تهران گراف ترجمه: قالب گراف